Mijn eerste dagen in Finland - Reisverslag uit Kouvola, Finland van Wienette Brandsma - WaarBenJij.nu Mijn eerste dagen in Finland - Reisverslag uit Kouvola, Finland van Wienette Brandsma - WaarBenJij.nu

Mijn eerste dagen in Finland

Door: Wienette Brandsma

Blijf op de hoogte en volg Wienette

27 Januari 2015 | Finland, Kouvola

Zondag kwamen we in de avond aan op het vliegveld in Lappeenranta. Die avond hadden we een overnachting in een hotel in dezelfde plaats. Na de nacht een ontbijtje gehad en richting het treinstation gegaan. Wat een gedoe was dat door de sneeuw met 2 koffers. Na 40 min in de trein waren we in Kouvola waar Milla(docent) op ons stond te wachten. We werden naar de dorms gebracht en kregen onze kamers. Vervolgens zijn we naar school gereden en kregen we daar een rondleiding en wat uitleg. Daarna zijn we nog even naar de Lidl geweest voor de eerste boodschappen. Aan het eind van de middag onze koffers uitgepakt en eten gekookt.

Vandaag zijn we naar school geweest, lekker vroeg opstaan want de school begint al om 8:15. Gister kregen we al de opdracht waar we 2 weekjes aan kunnen werken. Vanochtend konden we eerst wat onderzoek doen uit boeken van Kouvola. Na de lunch om 11 uur konden we naar buiten om foto's van de sneeuw te maken voor de opdracht. Na een wandeltocht van ongeveer een uur zijn we nog even naar de supermarkt gelopen en daarna weer richting de dorms gegaan. Dat waren mijn eerste 3 dagen in het mooi besneeuwde Finland.